Mijn lievelings

producten

Wendy van Wetering

Pedicure

In de praktijk zijn al mijn lievelingsproducten te koop.

Mykored:

Wandel Wol

Ook kunt u bij mij terecht voor Wandel Wol.  Wandel Wol voor Voeten verzacht de huid en helpt drukplekken te voorkomen. De wol is comfortabel voor de voeten bij warmte en kou. Wol voor Voeten is aangenaam bij het dragen; door de natuurlijke elasticiteit zal de wol zich aanpassen aan de beweging van de voeten. Het vocht absorberend vermogen van de wol maakt dat de voeten blijven ademen en je nooit een klam- en onprettig gevoel zal hebben. De wol verzacht de huid en helpt drukplekken te voorkomen.

Het antidruk-product van WandelWol bestaat uit een melange van 100% schapenwol; zonder chemische toevoegingen of bewerkingen. Het materiaal is zacht, bevat lanoline (wolvet) en geeft u het gevoel op wolken te lopen.

Gebruik Wandel Wol voor Voeten rondom de hielen en tussen de tenen, bij lange wandelingen of duursporten.

Met Wandel Wol voor voeten kunt u klachten voorkomen en verlichten.

Bijv: Branderige voeten, Koude en warme voeten, Wintertenen, Blauwe plekken traumanagels, pijnlijke hielen en tenen met blaren of likdoorns.

Puur Vera

Deze honing/ kaneel voetenmasker (ook gewoon bruikbaar als voeten crème) heeft weinig introductie nodig, buiten de heerlijke geur, is dit een pure verwennerij voor je voeten.l

Propolis

Mijn favoriete zalf!!!

En niet aan te slepen hier. Vele mensen hebben het gebruik hiervan al ontdekt hier in de praktijk of konden het al. Deze bijen/honing zalf is geweldig voor vele doeleinde.

Bijen/honing zalf helpt de wond te herstellen en onttrekt vuil en bacteriën uit de wond, wat uiteraard weer voor een sneller herstel zorgt. Ook helpt het met het reduceren van de littekens.

Kortom voor vele mogelijkheden te gebruiken ook voor schaafwondjes en andere plekken aangezien het honing is, mag het gewoon op de open wonden gesmeerd worden.

Laufwunder

Ik werk o.a. met het merk Laufwunder, wat een hele goede verzorgende werking heeft op de voethuid. Deze verzorgingslijn bevat verschillende etherische oliën en schimmelwerende bestanddelen die voor veel voetproblemen een goede oplossing biedt en is ook nog eens vriendelijk voor de portemonnee!

Door toevoeging van 10% Ureum helpt Hydrobalm het vochtgehalte in de huidlagen herstellen. De natuurlijke barrière functie van de huid zal weer functioneren. De samenstelling van deze crème zorgt ervoor dat de crème snel intrekt.

Tea Tree

Tea tree olie is een essentiële olie die een snelle opmars heeft gemaakt als therapeutisch middel in de huidverzorging, voetverzorging en als eerste hulp product voor thuis. Velen kennen de fantastische werking van tea tree olie zowel op de huid.

Er zijn wel meer dan 100 indicaties waar u tea tree olie voor in kunt zetten. Tea tree olie desinfecteert, bestrijdt infecties, versnelt wondgenezing, vermindert pijn, bestrijdt effectief bacteriën, schimmels en virussen. En dat alles is door vele wetenschappelijke studies bevestigd.

Ontsmettend, krampstillend, pijnstillend, schimmelwerend, stimulerend, zweetuitdrijvend, pusoplossend en het gaat lelijke littekenvorming tegen.

Gebruik:

Men gebruikt de olie in zalven en lotions voor reumatische aandoeningen, tand- en kiespijn, zenuwpijn en verstuikingen.

Essentiële olie van tea tree is zeer antiseptisch, zelfs in verdunningen. Verdund is het geschikt voor mondspoelingen, vaginale spoelingen en helpt het tegen slijmvliesontstekingen.

• Nagelinfecties: Druppel enkele duppels tea tree olie 2x daags op de aangedane plaats.
  • Artritis: (gewrichtsontsteking). Vermeng 3 tot 5 druppels olie met een theelepel amandelolie en masseer de gewrichten.

Huid en gezicht
  • Brandwondjes: Spoel onmiddellijk met koud water of gebruik een ijspakking. Gebruik tea tree olie puur of verdund op de wond.
  • Zonnebrand: Tea Tree olie helpt blaren voorkomen. Na het zonnebaden de huid inwrijven of deppen met water of aloë vera gel , waaraan enkele druppels tea tree olie zijn toegevoegd.
  • Gezichtsreiniging: Voeg 6 druppels tea tree olie bij 1 liter water en dep het gezicht, of gebruik een tea tree facewash.
  • Puistjes en acne: Dep 3x daags met pure tea tree olie op een wattenstaafje of voeg 3 tot 6 druppels tea tree olie in een ½ liter warm water en spoel de betrokken plaats.
  • Littekens: Om de vorming van lelijk littekenweefsel te voorkomen kan men kompressen of inwrijvingen met tea tree olie of balsem toepassen. De olie kalmeert de zenuwen en bevordert het genezingsproces.
  • Jeuk op de hoofdhuid: Gebruik een neutrale shampoo met 5 druppels tea tree olie.
  • Steenpuisten: Gebruik 3x daags tea tree olie puur op de huid.
  • Snijwonden: Druppel tea tree olie op de wond.
  • Schaafwonden: Druppel tea tree olie op de wond of gebruik tea tree balsem.
  • Insectensteken of -beten: Dep of druppel pure tea tree olie of balsem op de steek/beet.